TORSDAG 22 JULI

Japps. fortfarande lite trött...
Men piggare idag :P

Var ute tre gånger inatt,
och Mitzy vaknade en gång utan att ja märkte det,
hon hann med en runda i rummet där vi sover.
Sen pep hon.

YESSSS Hon hade iallafall träffat tidningspappret denna gång! Framsteg Framsteg!..

Ca kl 8, gick Rikard upp när hon pep, och tog med henne ut på lite kissning.
Taaack, va skönt de va å få ligga kvar en stund..
Känns som om hela min värd kretsar kring denna lilla krabat just nu, och de gör den nog...
De e lite skönt när någon tar ut henne, och man själv får en stunds vila..
Annars har jag ögonen på henne nästan hela tiden.. för att se om de händer nån olycka nånstans...

Ska man göra så? e de fler som är sådana? Att man heeela tiden håller koll, och man vågar knappt släppa henne ur synhåll...

De blir väl bättre ju mer rumsrenare hon blir.

Hitills idag har hon vart jätte duktig med att säga ifrån när hon vill ut.
Jag känner att jag ser hennes signaler tydligare, och jag belönar henne när hon gjort ifrån sig utomhus, med lite godis, glada ljud o en leksak.
Känns som om hon börjar förstå mej med faktiskt.... De har liksom klickat lite...
Och hon har skvätt av sig en gång här inne idag, i hallen. PÅ PAPPER :D:D:D:D:DDDDD

Idag införde jag en ny rutin också.
När vi kommit innanför dörren tar vi en handduk o torkar tassarna torra o rena innan vi går in.

Ska även sätta på henne sitt halsband en stund sen tänkte jag. Hon provade det lite igår, o de verkade klia väldigt mycket... Försökte hela tiden få av sig det.
Så nu har jag googlat lite på det, och läst att man ska leka lite med henne under tiden hon har halsbandet på sig, så förknippar hon HALSBAND=KUL.
Och senare KOPPEL=KUL.


tacka gud för att de finns internet. Här kan man verkligen läsa om allt och få svar på sina frågor.
Ett jätteskönt stöd för mig/oss som e nybliven hundägare, Vår första valp!
Också e de så kul att läsa om massa tips...

Nu e kl 12.30, så de händer hela tiden något känns det som.. Känns som om jag varit uppe jättelänge..
Nu ligger hon på sin kudde bredvid mig i soffan, o sover..

Hon är bara för ljuvlig.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0