TORSDAG 22 JULI UPPDATERING

Nu har Mitzy gått o lagt sig!

Hon har vart med på tipspromenad !

Hon sov nääästan hela vägen!... 
Många kom fram å frågade va hon hette, va de va för ras, hur gammal hon va osv..
Alla fick en liten godis som dom gav henne,
vill ju att hon ska tycka om främmande människor o inte skälla o gläfsa...
  De har ja sett på tv att man ska iaf ;)

Rambo har hon bekantat sig med nu också... Hon tycker han e en trevlig gammal farbror tror jag.. :-)

Idag köpte Rikard kompost galler, som vi har satt för dörrarna till köket.
Tänkte att hon ska få sova i köket nu, så hon vänjer sig vid o vara för sig själv.
Sover hon med oss blir hon ju förtvivlad när vi e borta....

Vi provade nyss, när hon va vaken. Vi satte oss på balkongen o åt kvällsmat, medan hon va inne i köket...
oo vilka ylanden.... ojoj.. Men. Hon vänjer sig. Och då e de lättare för oss/henne sen när vi börjar jobba osv.
De ska börjas i tid .

Hon hade även på sig sitt halsband idag på promenaden... oo va de verkade klia ;-) Men hon vänjer sig väl vid de också !
  Så hon tillslut kan lära sig gå i koppel, Wilma vill ju så gärna hålla henne i koppel o gå ut o gå med henne....

Nu har hon ätit kvällsmaten, kissat, bajsat, o jag flyttade ut hennes säng i köket, la i hennes snuttefilt, snutte leksak o mitt gamla linne som luktar jag.. Så nu har hon somnat.
Ska ställa klockan inatt , så jag får ut med henne, ifall ja inte gör att hon gnäller!!...

Är det någon som läser detta och har tips och råd till en ovan hundägare, så skriv gärna en kommentar!
Tar emot alla goda råd som finns!    Gör jag rätt? Överdriver jag allt?
Vill ju bara att allt ska gå bra så att hon blir en lugn o harmonisk hund som trivs hos oss!

Kram o Natti från Matte o Husse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0