24 dagar :D

Valparna är nu 24 dagar!!!
Dom går nu ännu bättre, liiite trögt kanske de e.. men dom stapplar fram..
Också börjar de buusa... De busar med varan... å med mej när jag kommer in i valphagen.. Och glömmer man stänga till in till dom så kommer dom snabbt ut ;)
De tycker dom nog e lite spännande....

Nu är valparna över tre veckor, och jag kan ta hem lite besök för nyfikna :D

Lillan morrade förut, såå gulligt... Jag hade vart o handlat. så gick jag in i lägenheten (de hade hunnit bli mörkt) och jag hivade in lite grejer i köket... å lillan morrade .... mrrrrrrrrrrrrrrrrrwwwwhhh.... Hon såg nog inte riktigt va de va..
Om hon nu kan se så bra ;)

Och när man kommer hem efter en sväng ute, vaknar alla valpar till liv, kommer fram till kompostgallret och viftar på svansarna.... (se bild;)
Valparna äter nu även getmjölk och lite blött torrfoder varje dag... Det blir mindre o mindre diande...
Men dom börjar få tänder och vassa tassar... så ja kan tänka mej att mitzy inte tycker de e liiika mysigt som det va i början... ;)
Här kommer lite bilder som jag tog, tyvärr så dog kameran när jag tog Solo-foton... Så alla förutom Scar o Lillan kom med..... :S
Fisen (som kommer heta Prince) TINGAD!!   NU 643 gram. Vid födsel 150 gram
RINGO: Vikt Nu 657 gram. Vid födsel 170 gram
GULLAN: TINGAD!!!!  Vikt nu: 650 gram. Vid födsel:117 gram
CHOCCO: Vikt nu: 649 gram. Vid födsel 135 gram
SVANSSON: Vikt nu 569 gram. Vid födsel: 144 gram
MAX: (TINGAD) Vikt nu: 796 gram. vid födsel 189 gram
VALPMYS:
chocco njuter....
bilden ovan : Fisen myser
Lillan är nyfiken...
Max o Lillan:
Vi vill uuuut:D
Chocco o Lillan i Fronten för Team Valp på upptäcktsfärd
Svansson viskar hemlisar....
Fisen Chillar
Nya bädden e sååå mysig ;)
:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0