TISDAG 20 JULI










Idag hämtade vi Mitzy i Mellerud.
Sedan åkte vi ääända hem till Falkenberg igen.

Uppfödaren sa att hon e den tuffaste o äventyrligaste i flocken, och de kan ja säga att det stämmer nog...

Inte ett pip, inte ett klagande eller gnällande under hela färden.

Redan efter 5 minuter somnade hon i mitt knä..

Vi stannade i Kållered för lite kisspaus, och när man släppte ner henne på gräset o gick lite, så spraaaang hon mot en o viftade så där fjantigt på svansen :)

Såå söööt.....

På kvällen när vi kom hem va de upptäcktsfärd på schemat, och sedan lite mat ; Majsvälling och torrfoder.
Sedan va de säng dags.

Har inrett en banankartong med handukar o filt, så de ska vi mysigt o mjukt åt henne.
Hade även lagt en klocka som tickade under filten och en varm vatten flaska..
Men detta verkade mest vara retsamt o upppiggande än lugnande, så ja tog bort dom.

Jag ställde sovplatsen jämte vår säng, så man lätt kunde sticka ner en hand om de skulle behövas.

4 ggr va jag uppe den natten, inte en olycka inomhus. :-) Hon pep till när hon behövde kissa/bajsa, å då va de bara att springa ut. ( en trappa ner )
Men sååå trött jag var på morgonen när hon va uppe o sprang runt o pep.. då hade hon tagit sig ur sin säng o hunnit med att lägga en liten baj på hallgolvet...

Äntligen hade hon kommit hem till oss, lilla Mitzy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0