TISDAG 27 JULI

God Morron.
Nu har vi vart uppe sen åtta.


Har ätit frukost, vart ute o busat, och nu vilar vi en smula..

Nu e Mitzy ännu bättre på inkallning.
De e endast då de e något extra intressant eller om de kommer folk som säger åååå heiii ja kom daaaah
som hon inte kommer direkt.
Jag måste lära henne NEJ ännu bättre tror jag. Eller på något vis göra så hon bryter sitt intresse för de intressanta o tar kontakt med MEJ. Dåå tror jag hon bättre kommer när något spännande dyker upp.
 Så om någon har något bra tips på hur man påkallas sin hunds uppmärksamhet då den är på väg mot något annat, SKRIV I KOMMENTARSFÄLTET :) har försökt vid dessa tillfällen att göra mej så rolig som möjligt, och lockat med hennes favorit leksak...

Men jag måste säga att hon har blivit sååå mycket bättre sen vi började med kontaktövningar.
Nu kan hon sitta, inte ta maten frenns ja säger varsego, och hålla kontakten med mej bra när vi är ute.

Har hon sprungit på egna äventyr har jag ropat hennes namn, och satt av  i full fart mot annat håll, kommer hon inte DÅ, då gömmer jag mej, ( men så ja fortafarande ser henne).. tillslut kommer hon på, "oj.. men... som ja har nosat runt... vart e min matte... "... när hon ser lite förtvivlad ut efter ett tags sökning ropar jag igen o gör mej synlig, samtidigt som jag fortsätter gå bort från henne. DÅÅÅ jäklar kommer hon i full fart :)
Då blir de massa beröm, nån godbit o lite lek.

Mina grannar måste tro att jag e 5 år eller nåt... så som vi fjantar oss när vi e ute ;)
de bjur vi på ...

Provade henne även i koppel igår,
gick lite inne i lägenheten först. o sen flyttade vi ut, i några minuter... tror de kommer gå bra också. Hon drog inte iväg åt något håll iaf...

Nu har vi haft Mitzy i en vecka.
Känns som de har gått väääldigt fort.
Våran söta lilla dam, hon e de bästa som finns, på fyra ben....................... ;-)

Hon e btw bättre i magen. Idag la hon den snyggaste bajjen. haha om man får säga så. Nerå,  men man blir väldigt glad när man ser att hon e normal.. ;-)
hon har  även genom gått en badning, och ett regnväder.
Och jag kan säga att hon gillade sin regnkappa. INTE ett försök till att få av sej den.. verkade som om hon inte märkte att hon hade den på sej. :-)




mjao....?

NEJ. de finns såå mycket ja kan skriva om denna sötnos. Men nu får de väl räcka...
Ha en fin dag.
KRAAM

P.S... idag va vi bara uppe en gång under natten :DDDD



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0